Ráno vstávám s velkým očekáváním a jsem silně nervózní, zda někdo přijde. Ano, udělali jsme z našeho pohledu maximum možného. Od reklamy, příspěvků na téma OPEN HOUSE a kvalitního videa z nabízeného domu. Ale bude to stačit…?
Naštěstí jsem měl ráno honičku. Zkontrolovat připravené materiály, sbalit kávovar, malé občerstvení, něco dobrého pro děti a spěchat na Okoř.
Byl krásný slunný den, tak jsem mohl dům po zimě otevřít, vyvětrat, pustit tam sluníčko. Také trochu uklidit, vyhnat pavučiny, najít správné místo pro kytičky a drobné dekorace. A čas běžel jako o závod. Ale těsně před 11.00, což byla hodina H, bylo vše hotovo, dům voněl jarem a také čerstvou kávou a sluníčko zvalo k lenošení na zahradě. Ale na to nebyl čas. Přichází první návštěvníci. Sousedi. To je fajn, naráz neměli zábranu přijít, podívat se, popovídat. A byl to zdroj cenných informací. Dověděl jsem se hodně z historie domu, co kdy bylo budováno, co tam bylo původně, kde jsou slabé stránky této nemovitosti a kde naopak její přednosti. Také jsem dostal hodně informací o realitách v okolí, prostě neocenitelný zdroj informací.
Je poledne, na Okoři svítí sluníčko, a to vylákalo hodně rodin na nedělní výlet. A také za chvíli přichází první návštěvníci. A pak už to frčí, jedna návštěva za druhou. Popíjíme kávičku, děti mají červené rtíky od jahod a já odpovídám na spoustu dotazů. K dispozici je mimo jiné k nahlédnutí celá projektová dokumentace z posledních úprav, a tak již poněkolikáté procházím od krásného klenutého sklepa až po podkroví. A naráz jsou 4 hodiny odpoledne, čas uběhl jako voda v potoce a já začínám pomalu balit. Někdo by se zeptal, prodal jsi? Ne, a ani jsem to nečekal. Ale věřím, že minimálně dva návštěvníci se vrátí s odborníky v oboru stavebnictví, popřípadě se zmíní o své návštěvě svým známým.
Také to byla úžasná škola osobního marketingu. Když jsi se svými hosty tváři tvář, tak se nemáš za co schovat. Naráz je jen na Tobě, jak komunikuješ, jaký uděláš dojem, jak umíš naslouchat. A velice zajímavé bylo také sledovat, jakou cestou se vlastně k návštěvníkům informace o OPEN HOUSU dostala.
Co říci závěrem…Celá příprava včetně inzerce a marketingu byla velmi náročná, pro mě to byla dobrá škola. Také jsem mohl ukázat návštěvníkům, jaký styl práce mám rád. A věřím tomu, že jednou to bude více a více standardem, jak jsem to viděl v zahraničí. Že i konkurence koordinuje OPEN HOUSE v regionu tak, aby probíhal ve stejnou dobu. A ptáte se proč? Na Okoři se v současné době prodávají tři domy. A pokud by bylo možno navštívit v jeden den všechny tři, jistě by to přilákalo ještě více návštěvníků. A všem by se zvýšila šance najít toho správného nového vlastníka nabízené nemovitosti. A to je přece to, proč si nás současní majitelé najímají…
Antonín Tvrdoň, realitní makléř